کد مطلب:95597 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:110

خطبه 100-خبر از حوادث ناگوار












[صفحه 230]

رویدادهای بزرگ خداوند بزرگ كه آغاز هر آغاز و انتهای هر انتهاست و نه آغازی دارد و نه پایان.. یگانه و یكتاست و جز او معبودی برای عالمیان نیست، در این گواهی زبان من، دل من، كردار و گفتار من همه با من اند و همه با هم بر این حقیقت عظیم گواهی دارند.

[صفحه 230]

شما ای مردم، كه به فریب نفس خویش با من به مخالفت برمی خیزید بدانی كه عصیان و نافرمانی از من شما را به پریشانی خواهد برد و گرفتار سرگردانی خواهد ساخت، پس به خدایی كه دانه را در زمین كاشت و انسان را از قطره ای آفرید گفتار من، و آنچه شنیدید و می شنوید، فرمان الهی است من هر آنچه می گویم و هر آنچه می آموزم از جانب خداوند است و مبانی تعلمیات آسمانی پیامبر خدا.. پیامبر خدا هرگز دروغ نگفت و هرگز در كار رسالت و ابلاغ مراحم خداوندی به مردم كوتاهی نكرد و من نیز كه رساننده این پیام از جانب رسول خدا هستم هرگز دروغ نگفته ام و در حفظ امانت خویش نادانی نكرده ام اما دیده ام و می بینم مردی كه در شام پرچم ضلالت و گمراهی برافراشته و مردم گمراه تر از خویش را به برگرد خود جمع آورده و برای غارت اهل اسلام به اطراف كوفه گسیل داشته است. او سفیان دجال است كه با خشم دهان می گشاید تا با فتنه و فساد در دل كوفه نشینان آشوب برانگیزد و با نیش زهرآگین خویش همه را می گزد و خیمه مرگ را چون سیاهی شب بر سر همه می گستراند و خونها در كوفه جاری می سازد تا نهال آرزویش تناور و بارور گردد و بار گناه كمرش را فروشكند. و آخر كار او آنجاست كه

كوفه را به درد و از هم بپاشد و مانند تندبادی سخت شهر را ویران سازد و مردم را قتل عام كند باشد كه قرنها بگذرد و قائم ما قیام كند و آنان را بسزای عمل خویش برساند.


صفحه 230، 230.